Libro de texto

Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad. México: Pearson.


Libro de apoyo

Poong, Y., Zaman, K. y Talha, M. (2006, agosto 6). E-commerce today and tomorrow: a truly generalized and active framework for the definition of electronic commerce. Trabajo presentando en ICEC '06: Proceedings of the 8th international conference on Electronic commerce: The new e-commerce: innovations for conquering current barriers, obstacles and limitations to conducting successful business on the internet, Canadá.

Porter, Michael E. (2001). Strategy and the Internet. Harvard business review, 79 (3), 62-78, 1 Diagram (AN 4147416).


  • Laudon, K.C. y Traver, C.G. (2014). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad (9ª ed.).  México: Pearson.
  • Porter, Michael E, (2001). Strategy and the Internet. Harvard business review, 79 (3), pp 62-78, 17p, 1 Diagram (AN 4147416).
  • Poong, Y., Zaman, K., y Talha, M. (2006, Agosto 6). E-commerce today and tomorrow: a truly generalized and active framework for the definition of electronic commerce- Trabajo presentando en ICEC '06: Proceedings of the 8th international conference on Electronic commerce: The new e-commerce: innovations for conquering current barriers, obstacles and limitations to conducting successful business on the internet, Canadá.
  • Porter, Michael E (2008, 30 de junio). The Five Competitive Forces That Shape Strategy. [Archivo de video]. Recuperado de http://www.youtube.com/watch?v=mYF2_FBCvXw.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Modelos y conceptos de negocios del comercio electrónico. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad (pp. 60 – 110). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Infraestructura del comercio electrónico: Internet, la web y la plataforma móvil. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad (pp. 112 – 156). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Infraestructura del comercio electrónico: Internet, la web y la plataforma móvil. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad (pp. 156-191). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Creación de una presencia en el comercio electrónico: Sitios web, Sitios móviles y Aplicaciones. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed.). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad (pp. 192 – 255). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Ventas al menudeo y servicios en línea. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 569 – 639). México: Pearson Education
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Ventas al menudeo y servicios en línea. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 602 – 639). México: Pearson Education
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Contenido y medios en línea. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 640 – 701). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Redes sociales, Subastas y Portales. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 702 – 755). México: Pearson Education
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Comercio electrónico B2B: administración de la cadena de suministro. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 756-814). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Comunicaciones de marketing en el comercio electrónico. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 422- 485). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014).Sistemas de seguridad y de pagos en el comercio electrónico. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 256 – 332). México: Pearson Education.
  • Laudon, K.C. y Traver, C.G (2014). Aspectos éticos, sociales y políticos en el comercio electrónico. En L.M. Cruz y B. Gutiérrez (9ª ed). E-commerce 2013: Negocios, tecnología, sociedad  (pp. 518-566). México: Pearson Education.